Wednesday 6 November 2013

PIHANRAYA KAMPUS UniSZA SEMAKIN HAMPIR ?

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

 Kehangatan semakin terasa? apa yang hangat ni? Pilihan Raya Kampus lah? just around the corner bak kate omputehnyer. Macam mana persediaan mahasiswa/i UniSZA dalam menghadapi PRK kali ini? Adakah PRK kali ini peperangan antara 2 hala? 3 hala? ataupun 4 hala? ke tiket individu?  

Apa yang penting kite kenal calon kite ye, tengok latar belakang, salasilah kewujudan dan pencapaian akedemik dan berorganisasi beliau. errmm, da nampak calon-calon ke? awal lagi ni, mana ada pihak yang nak revealkan calon awal-awal macam ni. tapi kita dapat lihat gelagat mahasiswa/i dalam group fb femes U kite (Persatuan Mahasiswa Mahasiswi UniSZA). Kita dapat lihat telatah dan kerenah individu-individu yang tibe-tiba muncul. Ada yang lama menyepi, dekat PRK baru menyalak kembali. sedikit lucu pun ada. Diharap pilihanraya kali ini, berlaku dengan lancar :)

 Apa yang admin nak ketengahkan disini, pilih calon yang benar-benar layak, yang mampu melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang disandang. Bukan menjadi MPP yang duduk office beraircond tengok muvie je. Sekadar menjadi sleeping MPP? jangan lah macam tu. Admin perhati je kepimpinan MPP yang lepas, ada beberapa yang Office pun tak masuk, manage program berterabur, sembang lebih pun ade. Admin nasihatkan yang mana nak jadi MPP, haruslah berpengalaman dalam berorganisasi :P Tanggungjawab sebagai seorang pemimpin ni berat, please dont think about yourself but think of others also. Ade gak MPP yang kuat menyalak! tapi habuk pun xdak. Ada jenis orang lain buat kerja tapi die dapat nama pun ade. Tapi x semua macam tu, ada beberapa yang alhamdulillah bagus! :) 

Sebagai seorang pemimpin kita harus ada perasaan tanggungjawab, bukannye i MPP u diam! ish ish x boleh macam tu. Kita UniSZA 1 keluarga, kebajikan kita kebajikan bersama. Kalau calon tu dekat PRK baru muncul macam chipsmore? hmmm.. Sebenarnya xperlu jadi MPP pun dapat membantu mahasiswa/i serta UniSZA, Niat yang penting, niat untuk membantu x memerlukan medium yang besar. Respect those who want to be a leader :) 
Next post admin akan post something yang agak detail pasal prk eah :)

p/s: maaf la kritik sikit, realiti :)

No comments:

Post a Comment