Saturday 19 May 2012

3.3 juta peluang kerja tersedia untuk belia

Pena ingin kongsikan berita gembira pada hari ini kerana Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan 3.3 juta peluang pekerjaan kepada belia di Negara ini. Dengan itu, semua belia harap dapat mengambil peluang melengkapkan diri dengan pelbagai kemahiran bagi membolehkan mereka mengisi 3.3 juta peluang pekerjaan yang tersedia menerusi program transformasi kerajaan .

Peluang pekerjaan tersebuat amat penting kepada semua belia di Negara ini terutama kepada belia  yang sedang belajar dan akan menamatkan pelajaran tak lama lagi di seluruh pusat pengajian di Malaysia. 

Dengan pengumuman Timbalan Perdana Menteri  Tan Sri Muhyiddin Yassin iaitu “Dalam tempoh lapan tahun ini, banyak peluang pekerjaan baru disediakan oleh kerajaan dan untuk itu, para belia perlu ada kemahiran yang sesuai bagi membolehkan pekerjaan itu diisi," katanya. Jadi, marilah kita melengkapkan diri mereka dengan kemahiran yang diperlukan bagi membolehkan peluang pekerjaan negara ini diisi oleh rakyat tempatan..

Pena harap mahasiswa terutama mahasiswa dan mahasiswi Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) mengambil langkah kehadapan dengan memanfaatkan peluang yang disediakan ini.

Sebelum tu Kita layan dulu lagu meet uncle hussin nie…




No comments:

Post a Comment