Wednesday 25 July 2012

DOA SEORANG HAMBA KEPADA ALLAH ROBBUL IDZATII



DOA SEORANG HAMBA KEPADA ALLAH ROBBUL IDZATII
DI BULAN YA MARHABAN YA RAMADHAN

Ya Allah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Yang DiPuja dan DiPuji oleh semua yang ada langit dan di bumi
Yang mengaturkan hidup dan matiku
Yang mendengar segala rintihan kalbuku
Hanya pada-Mu aku mengadu segala isi hati
Hanya Kau yang faham isi hatiku
Hanya Kau penyembuh segala dukaku
Bukan pesona dunia yang menjadi tumpuanku Ya Allah
Tapi kadang kala aku terleka juga dengan pesona dunia
Yang sentiasa melalaikan aku dan melekakan aku
Makanya Ya Allah ....aku perlukan sangat
Nur Hidayah Kasih dari-Mu
Sentiasa memimpin aku ke jalan-jalan yang Kau Redhai
Hingga akhir hayat hidupku
Moga berkat segala yang Kau Redhai dalam sepanjang
Aku berhidup ...
Kau membalas cinta dan kaseh-Mu padaku
Dan kalimah cintaku pada-Mu
Menjadi saksi di akhir kalamku nanti
Itulah yang kudambakan pada-Mu Ya Allah
Maka Kau Perkenankanlah segala doaku Ya Allah
Pabila bertemu dengan-Mu nanti
Aku tersenyum penuh syukur seorang hamba pada Pencipta-Nya
Yang sudi dan sentiasa sudi membalas cintaku tanpa ada syarat
Yang ada cinta dibalas cinta
Jasad dan roh terasa damai
Sedamai air di Kali Syurga
Dan indahnya di saat Pertemuan dengan-Mu
Melepasi hingga ke langit ke tujuh
Cinta Kau dan aku
Menjadi saksi tika cinta di dunia
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Indah....indah...indah.. .
Bahagia rohku di kala itu
Hanya Kau yang memahami bahagianya aku di kala itu
Airmata lambang cintaku pada-Mu tika di dunia dulu
Kau balas cinta-Mu tika itu
Mahu rasanya aku menangis penuh terharu
Terharu betapa Kau
Memanglah Kekasih
Yang menepati janji
Janji-Mu pasti
Aku yakin itu

Tika berhidup di dunia dulu
Bukan Syurga-Mu yang menjadi tumpuanku
Yang kumahukan adalah Cinta-Mu dan Rahmat Kaseh-Mu
Maka-Nya sebelum Kau menjemputku untuk bertemu-Mu
Berilah aku peluang membawa bekalan yang
Kau Redhai dan ada Nilaian di Sisi-Mu
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

Ya Allah di bulan Ramadhan Yang Penuh
Dengan Keberkatan dan segala pintu-pintu
Syurga terbuka seluas-luas-Nya Kau makbulkan doaku ini
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

DOA SEORANG HAMBA KEPADA ALLAH ROBBUL IDZATII
DI BULAN YA MARHABAN YA RAMADHAN

No comments:

Post a Comment